fbpx

Oddychasz naturalnie. Nawet o tym nie myślisz a oddychasz. Nawet się na tym nie skupiasz, a oddychasz. Nie sterujesz tym. Oddech Sobie JEST I TYLE.

Oddech może być przyspieszony- kiedy się zmęczysz
Oddech może być płytki- kiedy się zestresujesz
Oddech może być męczący- kiedy brak Ci tchu
Oddech może być pełny- kiedy potrafisz go takim uczynić

Dlaczego warto ćwiczyć pełny oddech?

1.Pozbędziesz się bólu głowy
2. Udrożnisz drogi oddechowe
3. Zwiększysz odporność
4. Polepszysz samopoczucie
5. Zredukujesz stres
6. Uregulujesz hormony
7. Zwiększysz pojemność płuc

Czy wiesz, że Swój oddech możesz trenować?

Jednym z prostych ćwiczeń oddechowych jest świadomy oddech do trzech torów oddechowych: toru piersiowego, toru boczno-tylno żebrowego oraz toru przeponowego.

ĆWICZENIE:

Połóż się na podłodze na kocu bądź macie. Najpierw połóż dłonie wzdłuż ciała i poświęć chwilę na oddech taki jaki potrafisz. Staraj się skupić na swoim oddechu. Pomyśl kiedy jest wdech kiedy wydech. Zauważ jak Twoje ciało unosi się z wdechem i wydechem.

Następnie połóż dłonie na klatce piersiowej i staraj się poprowadzić 10 wdechów właśnie w to miejsce. Z wdechem obserwuj jak klatka piersiowa się unosi a z wydechem opada.

Po 10 wdechach i wydechach przełóż dłonie na żebra i wykonaj to samo ćwiczenie- 10 wdechów obserwując jak rozszerzają i zwężają się Twoje żebra.

Następnie przełóż dłonie na brzuch i spróbuj z wdechem poczuć jak brzuch się unosi a z wydechem spróbuj pępkiem ciągnąć do kręgosłupa. Zrób to 10 razy.

Na koniec ponownie połóż dłonie wzdłuż ciała i spróbuj oddychać wszystkimi trzema torami oddechowymi i obserwuj jak wydłuża się Twój oddech.

Praktykuj oddech raz dziennie a już po kilku dniach zauważysz ogromną różnicę.
TRZYMAM KCIUKI

MAGDA