fbpx
Wakacyjna rozpusta czy restrykcja?
18 lipca 2022

Dlaczego nie chudnę?

Przybrałaś na wadze ostatnim czasem? Nie możesz zrzucić nagromadzonych kilogramów? Nie akceptujesz Swojego wyglądu i chcesz nareszcie to zmienić? Koniecznie przeczytaj ten wpis- być może znajdziesz w nim odpowiedź na Swój problem…

1. ZŁA DIETA…

Być może jesz za mało… a może jesz za dużo.
Być może jesz chaotyczniepodjadasz słodycze.
Być może jesz za mało warzyw… a może sięgasz po FastFood’y.

Często nie zwracamy uwagi na to co ląduje na naszych talerzach. Niezdrowe odżywianie , chaotyczne odżywianie, głodówki i niezdrowa szybka żywność to najczęstsze powody, dla których metabolizm spowalnia i kilogramy nie chcą lecieć w dół.

Spróbuj w najbliższym czasie zwrócić uwagę na to co jesz i jak jesz.

Przez 3 dni rób zdjęcia wszystkiego co wkładasz do buzi i co pijesz bądź notuj to w zeszycie. Po trzech dniach usiądź i zobacz jak wygląda Twoje żywienie. Jakie masz wnioski?

Jeśli ciężko Ci samodzielnie ogarnąć temat żywienia zapraszam Cię na konsultację do naszej Dietetyczki i Trenerki Oli. Umów się wypełniając formularz zgłoszeniowy- KLIKNIJ

2.Źle dobrany trening.

Czy wiesz, że skrajnie źle dobrane ćwiczenia i typ treningu może doprowadzić do POGORSZENIA TWOJEGO STANU ZDROWIA, do kontuzji bądź… efektu odwrotnego (np. zamiast schudnąć PRZYTUJESZ)

Kiedy mamy problem ze wzrokiem idziemy do okulisty… kiedy boli nas ząb idziemy do dentysty. ALE KIEDY CHCEMY SIĘ ODCHUDZAĆ DZIAŁAMY W CIEMNO marnując czas bo często doprowadzamy i tak do efektu jojo bądź nie osiągamy żadnych efektów (a jednynie frustrację). Dlaczego?

Dobrym przykładem jest NIEDOCZYNNOŚĆ TARCZYCY – osoba z niedoczynnością nie powinna ćwiczyć (na początku) dłużej niż 30 minut a jej tętno podczas ćwiczeń nie powinno przekraczać 60% tętna maksymalnego. Jest to związane z wytwarzaniem hormonu kortyzolu, który może obciążać tarczycę i doprowadzać do spowolnienia metabolizmu – a więc zamiast schudnąć PRZYTYJESZ. To w dużym uproszczeniu i skrócie.

Typ treningu oraz ćwiczenia powinny być dobrane do Ciebie INDYWIDUALNIE.

Zachęcam Cię do umówienia się na KONSULTACJĘ, na której wysłuchamy Cię, Twoich potrzeb, Twojego stanu zdrowia i dobierzemy Ci odpowiednie ćwiczenia, dzięki którym SZYBKO, skutecznie i BEZPIECZNIE zrzucisz zbędne kilogramy!

KLIKNIJ I UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ

Konsultacja NIE ZOBOWIĄZUJE do zakupu treningów- dlatego przytowowałyśmy dwie opcje konsultacji 😉

Pierwsza opcja to KONSULTACJA BEZPŁATNA, czyli krótka 30 minutowa rozmowa o Twoim zdrowiu i celach oraz dobór odpowiednich ćwiczeń. Umów się korzystając z formularza zgłoszeniowego- KLIKNIJ.
Druga opcja to KONSULTACJA PŁATNA, czyli dłuższe około 1,5-2h spotkanie, na którym wykonamy Ci pomiary i analizę skłądu ciała z omówieniem wyników. Dobierzemy trening pod Twóje zdrowie, cele i potrzeby. Przeprowadzimy z Tobą trening pokazowy, abyś mogła przećwiczyć z nami odpowiednie ćwiczenia oraz rozpiszemy Ci indywidualnie cały plan działania. Dowiedz się więcej klikając TU.

3.Niepoprawna Technika wykonywanych ćwiczeń.

To BARDZO CZĘSTY BŁĄD. Zawsze powtarzam- możesz zrobić 100 niepoprawnych technicznie przysiadów a jedyne co poczujesz to BÓL KOLAN i KRĘGOSŁUPA.

A możesz zrobić 100 poprawnych przysiadów, ze świadomym napinaniem odpowiednich mięśni i dopiero poczujesz jak UJĘDRNIAJĄ SIĘ UDA I POŚLADKI i dowiesz się, że nawet brzuch może pracować wykonując poprawny przysiad.

Ćwicząc poprawnie spalasz WIĘCEJ KALORII!!!

Ćwicząc poprawnie technicznie angażujesz świadomie więcej mięśni na raz, a więc spalasz więcej kalorii! Zadbaj o odowiednią technikę, aby meć szybsze efekty, ale również po to, aby nie zrobić Sobie krzywdy.

Jeśli nie jesteś pewna czy ćwiczysz poprawnie- ćwicz przy lustrze! To odbry sposób, aby skontrolować czy się na przykład nie garbisz. Jesli jednak nie jesteś do końca pewna po prostu umów się na JEDEN TRENING PERSONALNY i daj sobie pomóc 🙂 Z chęcią poinstruujemy Cię i poprawimy Twoja technikę. Czasami wystarczy jeden trening!!! To na prawdę wspaniała inwestycja w Siebie!
KUP POJEDYŃCZY TRENING – KLIKNIJ, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

4.Brak Regeneracji… Rozciąganie, masaż, sen…

Zadaj sobie pytanie czy dbasz o odpowiednią regenerację, czyli… SEN, ROZCIĄGANIE, MASAŻ, ODPOCZYNEK…

Jeśli będziesz się tylko zajeżdżać morderczymi treningami a nie znajdziesz czasu na relaks, rozciąganie lub masaż TWOJE CIAŁO W KONCU ODMÓWI POSŁUSZEŃSTWA. Spadnie Twoja odporność i albo się rozchorujesz albo poczujesz się przemęczona albo ulegniesz kontuzji… Każda z wymienionych sytuacji skutecznie odciągnie w czasie zrzucenie zbędnych kilogramów.

Zadbaj również o SEN

To głęboki i indywdualny temat. Nie ma jednej słusznej odpowiedzi ILE POWINNIŚMY SPAĆ, aby się zregenerować – to zależy od naszego stylu życia, wieku, stanu zdrowia (teoretycznie około7-8h). Jedno jest pewne- podczas snu nasz organizm odpoczywa, regeneruje się i zaprowadza szereg ważnych reakcji chemicznych. Kładź się wcześniej i wysypiaj! Na pewno sama po sobie czujesz, że jeśli się nie wyśpisz jesteś ZŁA, zmęczona, bez sił i motywacji do czegokolwiek. Ludzie niewyspani podobno częściej sięgają po słodycze, niezdrowe przekąski… a to sprzyja TYCIU.

5. OSTATNI PUNKT… brak planu i monitorowania postępów

Usiądź i zadaj sobie pytanie- CO JEST MOIM CELEM? ILE CHCĘ SCHIDNĄĆ?
Następnie ustal ILE REALNIE CZASU jesteś w stanie poświęcić na ćwiczenia w tygodniu. Ustal jak często będziesz monitorować postępy (ważenie się codziennie jest BEZ SENSU – waż się i mierz CENTYMETREM KRAWIECKIM raz w tygodniu, nie częściej!) A następnie zabierz się do roboty i staraj się trzymać Swojego planu! A jeśli potknie Ci się noga… TRUDNO, życie 😉 Po prostu działaj dalej i nie zniechęcaj się. Potknięcia każdemu się zdarzaja uwierz 🙂

PODSUMOWUJĄC…

Do odchudzania podejdź na spokojnie i z głową. Zbyt duże restrykcje i rzucanie się na głęboką wodę mogą skutkować frustracją, zniechęceniem i EFEKTEM ODWROTNYM do upragnionego.

Jeśli uważasz wpis za wartościowy pozostaw Swój komentarz- być może masz doświadczenia w odchudzaniu, którymi chcesz się ze mną podzielić 🙂

NA każdy komentarz odpowiadam OSOBIŚCIE 🙂

Magda
Trening ROOM 92′

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *